Dagens tävling (:

Fina Dilko på tävlingen idag (:
 
För att sammanfatta det hela. Jag är kanonnöjd med Dilko! Han gick snällt in i ridhuset och slappande av fort därinne. Han traskade efter viss övertalning in på collectingring och utan några problem in på banan. Väl inne på banan så slappnade han av väldigt bra även om han blev loj och trött. Han saknade helt den vanliga energin och blev lite tung i handen, något som jag inte kunde rida bort inne på banan. Så han var loj ja. Men avslappnad och brydde sig inte alls om den nya miljön. Vilket är ett gott steg på vägen! Sedan behöver jag framförallt få ordning på mina ben som jag inte vet vad jag gör med samt kunna sätta mig ordentligt i hans trav utan att se ut som fan vet vad. Men det är enkelt åtgärdat. Så det var min känsla och vad jag såg på filmen.
 
Bedömingen då, det var som att komma tillbaka till ponny igen, fast värre. Jag fick inte en enda liten positiv kommentar. Nu bryr jag mig inte så mycket om det då vi är ute och tränar både jag och hästen. Men nog är det ändå lite peppande med ett bra kämpat. Allt var dåligt idag, fanns inte en kommentar på de "högre" poängen som var lite positiv. Jag har tillslut vant mig vid det där och brukar ta bedömningen med en klackspark. Idag blev jag faktiskt besviken. Jag satt på en avslappnad häst som blev lite öppen i formen ibland och gick ner för lågt ännu fler gånger - inte en kommentar om att han gick bakom hand. Jag förstår inte heller hur en häst som inte orkar bära sig utan hamnar bakom hand för att han är avslappnad kan få kommentaren "spänd"? Det jag inte heller förstår är hur mina vägar kan vara slarviga när min volter satt klockrent på precis rätt ställe, när jag kom ut precis rätt efter att ha vänt rätt över ridbanan och på tre diagonaler kommit ut precis vid bokstaven? Slarvigt, nej! Vingligt, haha ja! O
 
m man säger såhär. Dilko har tagit ett stort steg framåt och jag är mer än nöjd med honom. Nu ska jag bara arbeta med min sits (varför jag nu envisas med att se ut som en korsning mellan Shrek och Quasimodo på tävling när jag hemma sitter helt korrekt?) och stryka ett streck över bedömningen. Fick förresten en 6:a på just sitsen, vilken verkligen inte var bra annat än i galoppen (; Vi ska se till att träna någon gång snart jag och Dilko. Fram tills dess ska jag fundera över varför jag håller på med den här konstiga bedömningssporten.
 
Resultat: 55,17 % och plats 13/17.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback