Uppladdning

Den här veckan har Dilko och jag laddat in för det som komma skall. Vi ska återigen ut och titta på en tävlingsplats! Samma som första gången men den här gången framridning i ridhus och tävling ute. Det ska hällregna hela dagen och jag älskar regn (eller inte) så det kan väl inte bli annat än bra? Förhoppningen är att han ska vara hyfsat avslappnad och kunna klafsa runt på en troligtvis blöt bana utan några större konstigheter. Det är målet. Ja, sen så sitter det ju en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och ska lotsa runt herrn så det är väl klart att jag vill vinna. Men jag hejdar tävlingsmänniskan i mig och säger att ett realistiskt mål är att försöka få en ritt på över 60 % och inte hamna sist. Det är planen sen har jag ingen aning om hur det går överhuvudtaget.
 
Men vi har laddat upp inför tävlingen på bästa sätt. De två senaste passen har blivit skogsrundor, varav den ena mestadels studsades igenom. Idag fick han galoppera av sig så jag håller tummarna för att överloppsenergin är borta i morgon. Då lyssnar han betydligt bättre på vad jag vill.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback