Hopptävling!

Idag var det hopptävling för Russin och mej, vi hoppade en Lc och en Lc+5. Framridningen till första klassen (Lc:n), kändes han superfin i! Pigg och framåt, drog på som bara den på en långsida så jag knappt fick stopp på honom, haha ;) Annars hoppade han fint när vi hoppade fram och verkade verkligen gilla det. Väl inne på banan var han lika fin, hoppade kanon och hela rundan flöt på bra dock var han tvungen att peta sista hindret (det var inte mycket han var i men bommen var tvungen att ramla..). Jag är jättenöjd med rundan och eftersom denna klassen hade stilbedömning fick även avd. b ryttarna poäng, vi fick ihop 56 poäng med 8 rakt igenom, supernöjd med det! :)
 
Efter en lång väntan till andra klassen (drygt 3 timmar , var mycket starter och gick inte så snabbt..), så red jag fram Russin igen. Dock blev det för lång framridning då det tog längre tid än vi räknade med innan jag startade, så både han och jag blev tyckte det var lite segt och det blev en hel del skritt emellan. Han hoppade iaf bra när vi hoppade fram! Själva klassen gick sådär, han var lite trött och kom typ igång till dom sista hindrena. Vi fick 2 stopp, ett på trean och ett på femman drog även på oss tre tidsfel så 15 fel sammanlagt. Som sammanfattnig: Han var finare i första klassen och tröttare i andra men är nöjd då han hoppade bra! ;) 
 
Här under får ni några filmbilder och filmen från Lc:n.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback