Utvärdering säkerhetsväst

Dags för västhataren nummer 1 att utvärdera sin säkerhetsväst. Jag har provat det mesta tror jag och har alltid ridit med säkerhetsväst (nästan). Jag har väl ungefär lika länge hatat den. Det har varit den första som kom ut på marknaden, den där klumpiga man spände med kardborre över magen, en panelväst som var betydligt bekvämare än en Racesafe (vilken ska vara jätteskön, tyckte inte jag), jag har testat min systers som skulle ha någon sorts form av innovativ design. Jodå, den kan man iaf böja sig i, när den värmt upp sig. Så råkar man köpa sig en unghäst som studsar omkring som en gummiboll och känner att en säkerhetsväst vore kanske inte någon dum idé.
 
Promenerar runt lite planlöst på mässan på Gbg horse show och hittar ngt som ser väldigt böjligt ut. Pekar ut det för mamma och tänker att "jag kan ju alltid prova". Det var den skönaste västen jag har testat! Så den fick åka med hem och nu har jag ridit med den två gånger. Det märks inte att jag har den på mig överhuvudtaget! Egentligen känns det mest som vilket klädesplagg som helst. Igår testade jag den i skogen och idag nere på banan, skulle träna lite bommar men det blev en del ganska seriös dressyr ändå. Och i dressyr har jag hatat allt vad västar heter ännu mer än när jag tvingats använda dem i skogen eller på en hoppbana. Den märktes inte, jag var inte hämmad av den någonstans och Dilko gick bättre än någonsin (vilket kanske kan bero på att han fick testa sin nya gummistång).
 
Här har ni mitt underverk! Ska ni köpa en säkerhetsväst, välj den här. Om du är över 18 då, jag valde klass 2-modellen som 1. var skönare och 2. billigare för att jag ändå aldrig kommer att vara i behov av en klass 3-väst egentligen. Den här skulle ändå klara mina behov enligt han som sålde den. (Märket är Dainese)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback