Veckans ridning (:

Kan ju faktiskt passa på att skriva om veckans ridning.
 
I måndags var det dressyrträning. Dilko töntade som bara den och betedde sig värre än någon gång tidigare bara för att det råkade blåsa i ett hörn i ridhuset. När det tillslut släppte så gick det riktigt bra och han kändes jättefin i både traven och galoppen.
I tisdags så tog vi en promenad på kvällen mest för att det skulle hända något i herrns liv och så tänkte jag passa på att träna lite på att möta trafik. Nu är han hyfsat trafiksäker och tur var väl det när det kom en idiot och körde om oss i betydligt högre hastighet än 50 km/h samtidigt som han tutade. Jag var något sur efteråt! Lite hänsyn önskas, tack! Dilko brydde sig inte nämnvärt om bilen iaf och det var väl lite synd för han hade jättegärna fått sätta en järnbeskodd hov i dörren på bilen...
I onsdags jobbade jag hela dagen så då fick Dilko vila helt och hållet.
I torsdags så gick vi ner på banan och tränade på att gå fram ordentligt och inte knäppa av i nacken utan arbeta på ordentligt med hela kroppen. Jag tyckte jag fick igenom det där riktigt bra tillslut och han kändes riktigt fin efter ett tag.
I fredags så kastade jag mig ut i stallet för att hinna rida innan det blev mörkt. Vi skulle nämligen träna på att lämna stallet och gå fram överallt där jag bad om det. Efter att ha vänt tillbaka hem och sedan bort igen två gånger där båda gångerna gick bra travade vi upp för en backe och gick hem. Dilko verkade återigen ha förstått att det inte var farligt att lämna stallet själv.
Igår hoppade vi ju.
Idag så red vi faktiskt ut i skogen i grupp, vilket var ett tag sedan sist. Det var en helt underbar tur i det vackra vårvädret och Dilko skötte sig exemplariskt. Vi testade att ha honom först den här gången och det fungerade hur bra som helst!
 
Det var veckan det!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback