KM i dressyr!

Idag så har jag och Dilko varit iväg och tävlat! Han var så duktig så! Lite (läs: rätt mycket) spänd inne på banan och sådär men troligtvis det bästa programmet vi har ridit. Speciellt med tanke på att det var inomhus och han har inte gått allt för mycket i ridhus. Det hela resulterade i 55,67 % i LB:2 och den där platsen precis utanför placering. Nu ska väl ärligt erkännas att vi hade några % upp till placering ändå... Men, men jag har massor att träna på nu under vintern. Vilket känns kanon såklart! Den här tävlingen var verkligen välbehövelig för framförallt mig. Vad man tappar efter att inte ha tävlat på några år!
 
Dilko blir ju gärna spänd inne på banan och då försöker jag korrigera det. Vilket resulterar i att jag sitter som om jag kör en cykel. Inte speciellt snyggt. Det må vara ändamålsenligt men det gjorde kanske ingenting om jag istället kunde hålla ihop mina händer, eventuellt korta upp tyglarna något och styra upp vingligheten lite snyggare. Det var en sak vi behöver träna på. Nästa är skritten. Han dör. Sedan var det halterna, han stannar för sätet så det blir typ tvärnit. Lite mer framåtbjudning och bättre mellangångarter. Generellt så måste jag få upp galoppen ordentligt. Han blir så satans markbunden! Så vi har lite att jobba på under vintern men med lite mer regelbunden träning så ska vi nog kunna vara mer än mogna för LB-program när säsongen kommer igång. Idag så orkade jag rida fram en bra och taktmässig trav på banan vilket jag med kommentaren "god takt" i protokollet hoppas att även domaren såg.
 
I vilket fall så väcktes tävlingsmänniskan i mig när jag insåg att vi dels har utvecklats sedan första gången och sen var det där med att faktiskt ligga på en placering efter ritten och spänt vänta på att ramla ner till precis utanför... Så jag längtar spänt på våren för att se vart vi har kommit då - jag och min vita springare.
Lite bilder från framridningen. Här tycker jag personligen att jag faktiskt lyckas hålla ihop mina händer och tänka på hur jag rider. Min sits har dock blivit vrålkass om man jämför med mina ponnyår. Jag har som sagt lite att träna på...
 
 
 
 
 




» Emmi

Ni var jättefina!!!! Tycker du är lite väl kritisk mot dig själv, jag tyckte ni såg vråltjusiga ut :) Nästa år lär ni vara uppe i toppen och nosa för jämnan! Bra ridet på en fin häst :)
// Emmi

Svar: Tack så mycket! Verkligen roligt att höra!!! (:
teambockaberg.blogg.se

2014-12-03 // 13:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback