Magic brush

Hööks hade föredömligt Rosa Bandet-kampanj när vi var där. Expediten ville givetvis sälja sina rosa saker och jag som envist hävdar att rosa må vara världens fulaste färg hade väl ingen tanke på att köpa typ en rosa grimma med volanger till Dilko. Däremot så sålde de Magic Brush-borstarna styckvis. Och där tog min småländska sida överhanden och en lila borste fick följa med hem.
 
Nåväl, det var faktiskt inte ett dåligt köp. Det kändes ändå bra att även om det bara är det lilla så faktiskt stödja Cancerfonden. Dessutom älskar både Dilko och jag borsten. Mr Lortgris är mer eller mindre alltid brun när jag hämtar honom i hagen så jag har vanligtvis ett helvete att få honom ren. Så den magiska borsten var ett rejält lyft för mig och rengöring av lortig häst gick betydligt fortare! Ett plus i kanten är ju att den river ordentligt i pälsen på hästen samtidigt. Har man då en häst som fortfarande fäller så kommer han att älska dig. Iaf om man heter Dilko och är en stor knähund med loppor i pälsen... Med andra ord, jag stämmer in i kören av lovord till de magiska borstarna. De ger en verkligen en ren häst snabbt och utan ansträngning!
 
Min vackra borste! Jag ska väl inte sticka under stol med att jag ändå hellre hade haft en typ limegrön eller turkos...
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback