Dressyrtävling :)

Idag så var det dressyrtävling igen, finalen i div 3 som gick i Vetlanda. Eftersom det var så nära och det var flera klasser så red jag Isa i en LB:1 och så gick ju Mowitz lagklassen, LC:1. Isa var först ut och hon kändes så fin redan på framridningen, fick henne att jobba på bra och hon var med mej. Tycker även att känslan var så i programmet också, hon kändes mycket finare än de senaste gångerna! Hon var mjuk, trampade under sej ordentligt och lyssnade verkligen på mej :) Det slutade med 66,379 % och en tredje plats, är så nöjd med min duktiga ponny! :)
Sen v ar det alltså Mowitz tur och även han kändes fin på framridningen redan från början, vädigt mjuk och inte så stel i sidorna och han gick fram bra. Programmet tycker jag också gick bra, tyvärr blev han lite slöare och framförallt i sista galoppen men annars känns han fin och är stadig! Fick 62,407%, så känslan och resultatet var inte densamma.. Laget slutade på en 4:e plats. Däremot har det var jätteroligt att få rida Mowitz och jag har lärt mej en del, så jag tackar hans ägare så mycket för att jag fick låna honom! :)
Ni får med några bilder och filmen från Isa och mitt program!
 
 >
 
Jag och Isa
Jag och Mowitz
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback