Partiledardebatt...

Nämen så trevligt att fira helgen med en förkylning från helvetet. Eller från en manlig kollega. Men som alla vet så är de manliga förkylningarna värre så rent logiskt sett måste det virus jag dragit på mig vara värre än vanligt? Oavsett så är det grymt tråkigt att vara sjuk. Har knappt gjort något vettigt alls idag. Nu så tog jag en Alvedon, eftersom jag inte orkade stå upp under tiden jag skulle koka pasta, så nu börjar jag må bättre. Perfekt inplanerat av den här kära lilla förkylningen må jag säga. Nog för att jag inte vill betala en karensdag i onödan men jag gör hellre det än är sjuk en helg.
 
Tittade lite på en partiledardebatt idag. Typ vad jag orkat med. Att lyssna på käbbel och pajkastning till höger och vänster. Givande. Eller inte direkt överhuvudtaget egentligen. Jag gjorde ett försök till att förstå vad partierna faktiskt ville. Det gick sådär. Jag vet att de inte vill att deras motståndare ska vinna. Japp, det var som sagt en ytterst givande debatt. Älskade dock när Jonas Sjöstedt kallade Jimmie Åkesson för stort integrationsproblem. Det var det bästa den timmen jag orkade med. Resten, tja det gav inte så mycket. Kan inte partiledarna bara sluta kasta skit på varandra och helt ärligt bara svara på en enda lite fråga? Det kan väl knappast vara för mycket begärt. Uppenbarligen är det visst det i dagens Sverige. Inte konstigt att SD går framåt. De har trots allt ett svar på varenda fråga som de får "Det är invandrarnas fel". Vilket i och för sig är ungefär lika givande som "Det är alliansens fel" kontra "Det var under socialdemokraternas regeringsperiod det här förstördes". Det är inte direkt underligt att det är så pass många som fortfarande inte har bestämt sig för vad de ska rösta på.
 
Vilka tur att det finns ett par valkompasser att göra när man inte vet vad man ska rösta på! Resultatet för mig blev V i topp och SD i botten. Om det betyder att det är vad jag kommer rösta på är en helt annan sak. Just nu känner jag att blankrösten är den som håller med mig till fullo!
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback