Helg full av tävlingar

Som ni läser har jag tävlat under helgen och igår var det hoppning med Quini i Vetlanda. Vi hoppade en Lb och det kändes väldigt bra! Rundan flyter på fint och det kändes som jag kunde inverka bättre denna gången och att vi oftast fick till bra språng. Tyvärr river vi ett hinder i omhoppningen så det blev 0+4 fel men känslan var bra och jag är mycket nöjd över duktig ponny :)
Idag var det däremot dressyrtävling för mej och Isa i Växjö (andra omg. div 1) så det blev bara lagtävlansprogrammet. På framridningen känns hon riktigt fin, så himla mjuk och lyssnar bra. Det kändes som jag fick upp henne i form och hon satte sej på bakbenen, utöver det kunde jag reglera tempot väldigt lätt. Sen kommer vi in på banan och här har dom ställt livsfarliga blomkrukor längs banan. Isa blev spänd och tiitade på dessa monster innan vi startade och genom hela travdelen var hon endast spänd men gjorde iaf det hon skulle. Galoppdelen var värre, här tittade hon mer drog in från spåret, byte i förvända och lyssnade sådär. Så hon gick inte alls som på framridningen men det enda som var lite positivt var att jag kunde rida henne genom programmet utan hon ballade ur totalt. Vi slutade på 56,67% och laget blev 3:a, vi hade bara tre ryttare denna omgången så mitt resultat räknades denna gången.. Och det var ju inget bra direkt.
Filmbild och film från hoppningen i lördags med Quini :)
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback