Lite hoppning för båda ponnyerna :)

Idag tog jag mej i kragen och byggade upp en liten banan med mest småhinder fast lite klurigare vägar. Så när jag ändå byggde bana fick även Isa småhoppa lite.
Först ut var Isa: Började med att rida fram med dressyrarbete och här var hon fin, bra stöd och arbetade bakifrån. Fick väldigt fin trav, taktmässig. Sen började vi hoppa lite och hon tyckte det var kul, drog gärna mot hindrena så matte fick hålla igen lite i bland ;) Tog banan typ 2 gånger och så något hinder utöver men sen tyckte jag det räckte och hon hoppade det bra, vi fick bra språng. Hoppade som sagt inte högt andra gången låg 3 hinder på 60 cm.
Quini- Även för henne började passet med dressyrarbete och gud vad fin hon kändes! Förra gångens dressyr gav resultat. Idag var hon mjuk, lyhörd och jobbade med bakbenen=taktmässig trav och arbete med ryggen. Underbart att rida henne när hon är så här :) Sen blev det lite hoppning för henne med och det gick rätt bra, hade dock önskat lite mer energi (märkts att hon hade gått på nytt bete inatt=däst:p) men vi galopperade över hindrena. Kom lite fel i kombinationen först då jag hade mätt avståndet fel men vi avslutade med bra språng sen så jag är nöjd med passet :)
Några bilder från när jag och Quini hoppade skickar jag med då mamma fotade.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback