Om EM

Jag har faktiskt gjort något som känns som ett väldigt klokt val. Jag har inte tittat på en enda ritt från EM i dressyr. Inte sörjer jag heller. Tyvärr så sympatiserar jag inte med den ridningen som visas. Så jag tänker inte heller gnissla tänder över "fulridning" eller svära över att Mattias Rath har förstört Totilas. Eller för den delen sörja att Patrik Kittel tvingades utgå. Mitt patriotiska hjärta är så enormt att jag alltid hejat på Australien i lag-VM i speedway...

Men jag kan konstatera att fulridning är något som vi alla har olika definition på. Jag tror nämligen att om fler öppnade ögonen under framridningen skulle fler skrika "fulridning" till några fler ekipage. Jag tror inte heller att Mattias Rath har ridit sönder Totilas, eller att det är hans fel att den magiska hingsten inte längre är magisk. Ryktena om Edward Gal och rollkur har faktiskt bekräftats. Det kan omöjligt vara helt lätt att ta över den hästen. Så man får ändå ge Rath en eloge istället för enbart kritik. Elaka tungor har ju dessutom ett och annat att säga om den försäljningen. Men tomma rykten är ju bara just det...
Vad gäller Kittel är jag 1. Inte någon som hejar på svenskarna ändå 2. Ja, det var bra att han utgick. Men. Jag tycker på något vis att en så rutinerad häst inte ska visa de tendenserna inne på en dressyrbana. Fast hästar är trots allt inte en robot. Så starkt gjort av Kittel.

Det var allt jag har att säga om EM, för det är rubrikerna jag haft koll på. Trots allt är man ju lite av en hästnörd så det går ju inte att missa de mest rykande nyheterna ;)

God natt!

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback