Presentation-Miz Izola

Miz Izola, även kallad Isa är ett sto född 1999 med okänd härstamning, imp. Danmark och är en korsningsponny new forest/fullblod. En smäcker d-ponny på ca 145 cm. Hon har varit i min ägo sedan 21 juli 2009 och har därmed tillbringat 6 år tillsammans! Den här tiden har varit en berg och dalbana, hon köptes mest som hopponny med tanke att jag kunde rida någon dressyr ibland då Isa har trevliga och taktmässiga gångarter. Under 2010 hann vi starta Lb hoppning och Lb dressyr med placering i hoppning upptill Lc. Våren 2011 skadade hon sig i hagen och efter den kom vi aldrig riktigt tillbaka då den rätta skadan inte hittades från början. Så efter en mycket svajjig tid med en del veterinärbesök, sjukhagar, promenader satte jag så smått igång Isa våren 2013 och började därefter endast tävla dressyr. I år debuterade vi La:P1 då vi red i div 1 laget i dressyr.
Som ponny är Isa egentligen väldigt trevlig men kan ha ett himla humör och egen vilja. Under hennes skadeperiod jobbade jag massor från marken med henne och jag kan lova att hon stod på bakbenen mer än en gång men är idag mycket lättare att hantera. Hon har sina egenheter men är supersnäll att ta hand om i stallet, pigg i ridningen (på vintern känns det att hon är hälften fullblod) och kan start 0-100 när man galopperar ;) Älskar att komma ut iskogen och hoppa (hoppar inte direkt längre tyvärr..). Det finns otroligt mycket att skriva om denna vackra ponnyn men här har ni fått veta lite, vi ni veta mer får ni fråga :)
Skickar med en drös av bilder och någon filmer från alla år.
2009
2010
 
2011
2012
2013
 
2014
2015
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback