Tävlingar 2015 del 1

Året börjar lida mot sitt slut och framförallt är tävlingssäsongen slut och då tänkte jag skriva lite kort om varje tävling samt resultat. Mest tävlingar har det blivit med Quini och vårat resultat har också varit varierande, vilket jag tar på mej flera av gångerna.
 
 7 mars lokal hoppning i Jönköping, Lc & Lb med Quini
Våran första riktiga tävling tillsammans och vi är lite "nya" i situationen. Lc:n galopperar vi lätt över och ponnyn tyckte det hela var jättekul, drar med oss en bom i omhoppningen vilket betyder 0+4 fel.
Efter ca 4 tim vänta är det dax för Lb:n och jag tar på mej felen i klassen, mitt fokus var halvt bortblåst och det kände ponnyn. Slutade med två stopp och en rivning.
22 mars regional hoppning Västervik (div 1) Lb & Lb med Quini
Första omgången med laget och i förklassen gör vi en bra runda men får ett retfullt pet i kombinationen som jag tar på mej (dålig väg och dåligt tryck!). 4 fel. Bättre känsla i lagklassen med bättre språng dock gör jag världens miss på sista linjen därav ett stopp på sista hindret, 4 fel. Laget slutade med 4 fel på alla ryttare.
11 april regional hoppning i Vetlanda Lb med Quini 
En runda med bra flyt och där jag kunde inverka bättre än de tidigare tävlingarna, tyvärr får vi med en bom i omhoppningen och resultatet blir 0+4 fel.
 
12 april dressyr i Växjö (div 1) Lagtävlansprogrammet med Isa
Ponnyn var superfin och mjuk på framridningen men inne på banan hittade hon farliga blomkrukor vid varje bokstav. Ridbar travdel och väldigt tittig galoppdel. 56,67% och laget blev 3:a.
 
2 maj lokal/regional hoppning i Grankärr (div 1), Lb & La med Quini
Den morgonen vaknar man i snölandskap, banan består av vattenpölar och framhoppningen är en lervälling utöver det spricker min stövel. Trots det en bra dag, jag får lite snabbt byta klass efter Lb:n och rida lagklassen (La) istället. Lb:n går superbra, överlycklig ponny som får springa på utebana och fina språng. Missförstånd på 12:an därav pet men slutar på 0+4 fel och vinner klassen :D La:n (debut!) börjar lika bra men vi kommer fel till 6:an=stopp, kommer igen men här försvann vår rytm och vi blir uteslutna.
9 maj regional dressyr i Lammhult, La:1 & La:P1 med Isa
I första klassen var hon en aningen spänd för domare men fortfarande ridbar och det mesta funkade. Några småmissar drog ner procenten och vi slutade på 60 %. La:P1 som vi även debuterade, kändes bättre och hon var inte spänd som klassen innan. Högre form och trevlig att rida dock hade vi inte helt fullfjädrade slutor och enkla byten samt några missar som drog ner lite, 57,36%.
 
Forts följer..
 
 




Fantastiskt fina bilder och bra blogg!

mathildaliv.blogg.se

Svar: Tack så mycket! :)
teambockaberg.blogg.se

2015-12-29 // 16:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback