Uppdatering (;

Ja, alltså mina veckor går verkligen i full fart. Hinner inte blinka innan det är helg igen och på vardagarna hinner jag inte med så mycket mer än jobb och häst. Idag är typ första dagen på ett par veckor som jag i lugn och ro kan sitta ner i min datastol och bara vara. Men det är kul när det händer mycket, faktiskt!
 
Dilko har iaf lyckats banta ner sina överkilon från i somras och gick nästan ner lite väl mycket en period. Så det var bara att börja ge en massa proteinfoder. Kombinationen mer träning och lite mat är inte ideal om man inte har något fett kvar på kroppen. Därav tröttheten så han har fått ta det lite lugnare en period och äta upp sig. Idag var han helt galen i skogen igen. Eftersom han inte varit det sedan han började gå ner sig så ser jag det som ett väldigt positivt tecken. Nu ska jag bara lära honom att sluta sparka och bocka i skogen. Min balans behöver väl träning men inte riktigt på det viset. Tycker åtminstone inte jag. Men jag är nöjd så länge jag har en pigg och glad häst. Vilket innebär att han får bocka runt i skogen om det är hans sätt att visa glädje under förutsättning att han gör det så snällt att jag sitter kvar.
 
Annars så tänkte jag börja planera lite för säsongen och se vad jag ska köra iväg min lilla häst på. Först och främst så behöver vi ut och träna på att gå runt i ridhus och gå fram på nya platser så den stora frågan är om jag ska leta efter Pay and Ride lite överallt i Småland eller faktiskt åka ut på tävlingar. Dilko blir ju trots allt fem i år vilket innebär att han egentligen får gå två klasser per dag. Så då kanske han kan få en klass att titta av sig i och sedan kunna gå en till när han redan sett allt "farligt". Tål att tänkas på!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback