Presentation-Julia

Nu när vi har lite nya läsare tänkt jag att en presentation kunde vara behövlig! Jag som sitter bakom tangeneterna heter alltså Julia Hermansson och fyllde 18 år för 2 månader sen. Jag börjar mitt tredje år och sista år på gymnasiet där jag går restaurang och livsmedel. Förutom skolan består mitt liv av häst och lite mer häst men jag tycker även om att fota och har perioder där jag kan fota allt mellan himmel och jord. Det gör att bloggen får ta del av en hel del bilder. Jag har turen att bo på gård, vilket jag har gjort i hela mitt liv och därmed har vi eget stall nästan precis utanför dörren. 
Min mamma, som själv har hållt på med hästar hela livet  drog med mig in i ridsporten som liten och lärde mig rida samtidigt som jag lärde mig gå :p Under min uppväxt har jag haft många olika ponnyer, både som jag har lånat och ägt. Just nu äger har jag två ponnyer som är mina egna, Miz Izola (Isa) som jag har haft i 6 år nu samt Derryquin Tweedledee (Quini) som jag har haft sen oktober 2014. Mer info om ponnyerna kommer. Med mina ponnyer tävlar och tränar jag i både hoppning och dressyr men satsar framförallt på hoppningen med Quini. Utöver mina ponnyer har vi ett antal hästar till, några som mamma själv har fött, bl.a en treåring Thunder Boy som småningom är tänkte till mig. 
Här på bloggen kommer ni få följa mig i vardagen med hästarna och såklart en massa bilder!
Snäll som jag bjuder jag på en selfie (eller kanske groupie?) med min kära nikon kamera (även kallad ursula!).
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback