Hopptävling!

Idag så var jag och Quini ute på hopptävling igen, denna gången i Västervik och det var första omgången med div 1 laget :) Jag red en förklass i Lb och så var lagklassen Lb och i förklassen känns Quini fin, hoppar fint dock får vi ett pet i kombinationen då jag ger henne en dålig sväng och har dåligt tryck=hon kommer inte upp ordentligt. Kunde haft lite mer tryck under hela rundan men annars bra runda.
Lagklassen är hon verkligen superfin i, bättre galopp än förra vilket också ger bättre språng. Allt flyter på jättebra till sista linjen där vi tar 8:an bra och efter det hindret drar Quini på lite, jag tar inte tillbaka innan 9:an och vi kommer ett halvt galoppsprång ifrån=stopp. Mitt fel att vi stannade men ändå smart att hon gjorde det annars hade vi kraschat hindret, tar iaf en ny anridning och får till ett bra språng! ;) Så ja, jag är arg på mej själv för felet men är förövrigt supernöjd över rundorna och ponnyn :)
Laget slutade med 4 fel på alla ryttarna och alla hade lika retfulla fel men alla gjorde fina rundor. Det andra Vetlandalaget vann däremot, så ett stort grattis till dom! :)
Några bilder från dagen, fler kommer.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback