3-årstest!

Idag var det dags för vår 3-åring att åka ut på sitt livs äventyr. Den stora dagen D har ju närmat sig med stormsteg och idag så klev han in i transporten för att åka till Tingsryd på 3-årstest.
Såhär stilig var han när han visade upp sig idag. Resultatet? 45,5 på hoppningen med Klass I och 44,5 på dressyrförmågan. Ett halvt ynka poäng ifrån dubbel klass I, vilket var det enda som var lite surt med dagen. Jag måste skaffa mig längre ben... Tyvärr kunde jag inte få honom att visa sin trav ordentligt (vilket till viss del kan bero på att senaste gången jag gick på honom när jag visade honom i trav så låg jag i gräset och hyperventilerade och trodde att jag brutit armen...).
Ett godkänt ridprov klarade vi galant av också. Vänligen ignorera mig på bilden, jag antar att mitt blundande tyder på att jag litar helt och fullt på hästen... Han hade iaf inget emot att vi gick in i ett för honom helt okänt ridhus och red runt lite. Kommentarerna på det hela var "positiv och harmonisk häst. Väl visad" (+ lite till som jag inte kommer ihåg). Det tyckte jag var roligt, överlag var de faktiskt väldigt positiva över vår lilla häst vilket givetvis är väldigt roligt. När vi dessutom kan åka hem med en Klass I-rosett så är man rätt nöjd med hästen.
Lite fina bilder blev det på honom också. Väldigt sur över att syster lyckades kapa stackars hästens öra på sista bilden...
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback