Hopptävlingen igår

Igår var alltså jag och Quini i väg på hopptävling i Grankärr, trots att man vaknade i ett snölandskap blev det en bra tävling ;) Som tur var det ingen snö däruppe och inte heller regnade det under dagen, dock bestod banan av vattenpölar och framhoppningen var en lervälling. Vi hoppade iaf en Lb och sen debut i La då jag fick vara med och rida i laget :) Skulle egentligen ridit Lb+5 men blev ändring och jag fick vara med i div 1 laget istället. Det hela börjar bra när jag tar på min ena stövel= sprucken dragkedja.. Så i första klassen red jag med den sprucken och i till andra klassen fick jag tipset om att vira plastfolie runt stövel och det funkade bra.
I Lb:n var hon superfin, vi hade bra tempo och fick bra distanser samt bra språng :) Så hela rundan flöt på tills 12:n där hon inte riktigt lyssnar och hoppar försent=ett pet. Men då jag var enda nollan i grunden vinner vi och jag är nöjd med rundan för övrigt :D Behöver jag säga att hon älskade ärevarvet?
Sen är det alltså debut i La:n och jag rider sist i laget och våran runda börjar verkligen jättebra, hon hoppar superfint och vi kommer bra på hindrena. Dock kommer vi fel till 6:an=stopp och sen rider jag igen, kommer rätt men hon vill inte så där blir vi uteslutna. Det känns som hon blir lite osäker andra gången samt ligger anridningen i en vattenpöl och vi kom ur vår rytm. Tar iaf ett hinder till innan jag går ut och det hoppar hon bra. Så det är bara att träna vidare och som sagt var hon superfin tills 6:an (och resten av dagen!). Tyvärr hade laget inte turen på sin sida och slutade 6:a men alla hade fina rundor.
Några bilder från dagen.
Min fina ponny! <3
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback