Mer om hoppträningen

I onsdags var jag alltså på hoppträning med Quini vilket var första hoppningen inomhus på flera månader (Senaste  gången var i april!). Själva träningen gick sådär, vi började med att hoppa fram på två småhinder där vi skulle få olika antal galoppsprång. Att få in 7 var inga problem men när vi skulle ha in åtta=typ omöjligt.. Tyckte jag kortade men inte tillräkligt eller sista gången fick vi 7,5 iaf. 
Sen hoppade vi lite olika linjer och vissa delar här gick bra medan andra blev det stopp eller för nära (många gånger mitt fel!). Fick inte till några bra distanser och ville ha lite mer framåtläge hos Quini, kort och gott så kan man säga om träningen ;)
Jag lyckades ju även köra själv med kompis som sällskap och förutom att en lastbil låg nästan i transporten en bit på hemvägen (körde 80) för att sedan köra om precis innan ett samhälle gick det hela bra. Dock var jag något irriterad på lastbilen, hur tänker man egentligen? Om jag skulle bromsa hade han inte hunnit stanna så jag fattar inte hur svårt det kan vara att hålla avstånd? 
 
↓Fler bilder från träningen↓
Ponnyn hoppar fint, vet dock inte vad min sits ska likna? Livräddningsstil? :p
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback