Thunder Boy idag!

Idag så har jag faktiskt klarat av att rida två hästar på samma dag. Det har troligtvis inte hänt sedan jag hade Index och Skrutten samtidigt. Först ut var Thunder Boy som var lite loj efter betet och fortfarande inte har samma kondition som i våras. Men han kom ihåg det mesta och efter lite påminnelser så var han lika fin som tidigare.
 
Dilko fick för första gången på typ 7 månader gå ner på banan och ridas igenom lite. Mest för att jag behöver lite mer riktpunkter när jag rider. Annars så funkar egentligen skogen precis lika bra. Dessutom så insåg jag att bokstäverna inte är uppsatta efter att vi fixade staketet så det blev inte mycket bättre ändå. Fast jag höll mig inom fyra hörn! Det jag kom fram till är att det är stor skillnad på en 3 ½ år gammal häst och en som är 5 ½, de har kommit lite olika långt i utbildningen. Trots att Dilko varit skadad kommer han ihåg det mesta och har naturligt nog kommit längre än Thunder Boy i utbildningen.
 
Thunder Boy idag, lite sommartjock efter ett välförtjänt bete men det ska man vara om man är 3 år gammal!
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback