Det är kallt!

Och såhär ser det ut runtomkring mig just nu:
Gemene man kan med lätthet räkna ut att jag inte befinner mig hemma i Småland utan har tagit mig långt norrut i landet. Här var det idag -23 grader och jag höll på att frysa fast. Det finns två alternativ. 1 man stannar inne och 2 man rör på sig. Då nummer 1 tyvärr inte är tillämpbar så är det att röra på sig som gäller och däremellan värma sig i vagnen, klä på sig alla kläder man har och försöka att inte frysa ihjäl om kinder, fötter och händer. Jag beundrar norrlänningar - jag hade aldrig stått ut längre tider i den här kylan. Tacka vet jag vintern på Höglandet! Lagomt kallt och med lagom mycket snö.

Det må vara fint men just nu så skulle jag betala mycket för lite hederlig slask. Iaf idag, snö är dock betydligt trevligare än regn vid sysslor som innebär tältande. Men snälla någon höj värmen lite?

Tack på förhand

En kall och frusen smålänning





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback