Tävlingar 2015 del 2

24 maj regional dressyr i Grankärr med Isa, Lagtävlan & LA:P1 (sista omg. div 1)
I lagtävlansprogrammet var hon lite spänd och jag red inte ordentligt vilket ledde till 54,54%. Lagklassen, alltså LA:P1 får jag lova och säga att hon gick bra, hade en högre form och lyssnade verkligen på mej! Det här programmet är jag nöjd med även om alla delar inte var helt perfekta (såsom slutor/öppnor). Slutade iaf på 59,47% och laget blev tvåa i serien :)
30 maj lokal dressyr i Vetlanda LB:1 med Quini
En testning på dressyr med Quini och skötte sej gjorde hon tyvärr hade vi en liten period där hon blev ostadig i formen och ibland kröp ihop. Ett hyfsat program men med några missar, ostadig form och halvdålig vägar gav 53,57%.
31 maj lokal hoppning i Nybro, Lb & Lb+5 med Quini
Ingen bra dag överhuvudtaget, i Lb:n kändes hon osäker och inget bra flyt=uteslutning. Den andra klassen höll jag ett bättre tempo och den kändes något bättre vilket resulterade i att vi iaf kom runt även om det blev med 15 fel.
18 juni regional hoppning i Vetlanda, La med Quini
Tävlingen gick på gräsbana vilket Quini tyckte var superroligt och de fyra första hindrena flyter på klockrent, sen kommer hela min miss vilket betyder vinlig väg till 5:an=rejäl rivning. Osäker till 6:an och ett stopp, över både 6,7 sen tappar jag yttersidan så stopp på 8:an. Det betyder tyvärr uteslutning men vad hon hoppade de hindrena vi klarade ;)
5 juli lokal hoppning i Kalmar, Lc & Lb med Quini
Årets varmaste dag och jag lyckas pricka in en tävling, tar lite lägre klass för vårat självförtroende! Första klassen, Lc:n går superbra och inga problem att ta oss över hindrena. Dubbelnolla och vinner klassen trots värmen :) Ännu varmare till Lb:n där vi inte har samma känsla som i klassen innan, ute.
 
Forts följer...
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback