Jag är INTE imponerad...!

Som sagt så har jag varit på Falsterbo Horse Show nu och tittat på tävlingarna (i lördags). Jag tänkte att jag skulle se om det är sant att dressyrryttarna rollkurade och så vidare så tänkte se hur det såg ut på framridningen. Givetvis skulle Svante dokumentera allting. Det var inte som så illa som jag hade tänkt mig - det var värre!

Jag lägger upp ett par bilder för er nu så får ni säga vad ni tycker. Och ja, det kan vara en ögonblicksbild (vilket det inte var, har filmer med...) det är sant men inte att förglömma, ögonblicket har hänt.


Anky van Grunsven, ni vet hon som har vunnit allt som går att vinna? Kom tvåa i Küren...

Patrik Kittel, vårt svenskhopp som ska ta svensk dressyr till toppen. Han vann Küren.

Vinnaren av Grand Prix Specialen igår. Det här är ridning jag verkligen gillar, eller inte...

Ja, jag står bakom mina kommentarer och jag tycker det här är hemsk ridning! Var har dressyren tagit vägen? För det här är inte dressyr. Det här är en genväg till toppen. Dressyr har blivit en sport där man tävlar om pengar - som trav och galopp.

Det är inte den sport jag tävlar i.







fyfan, hemskt! trodde eliten skötte sig bättre än så..

2011-07-10 // 16:21:04

Herregud!!! Bara för att man är känd och har råd med dyra och fina hästar så ska man inte få rida (plåga) hästarna hur som helst.

2011-07-10 // 18:00:33

riktigt hämskt. Du har värkligen sant med ''Dressyr har blivit en sport där man tävlar om pengar - som trav och galopp''

2011-07-11 // 13:39:23

SV: Det är visst likadant inom western-ridningen också. Vet inte om du sett filmerna från framridningen på någon större tävling som cirkulerat nu ett tag. Där red dom fram genom att låta hästarna göra sliding stops mot en vägg och spinna runt, runt, runt.. Och det var nog fler än en häst som också blev ryckt i munnen när dom inte lydde, med ett stångbett....



Att det finns enstaka idioter vet vi ju men nu verkar det vara som en oskriven lag att när man är tillräckligt högt upp i klasserna så får man behandla sin häst hur som helst.....

2011-07-11 // 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback