Lite jag har lyckats med den här veckan (;

Vem har någon gång påstått att jag är säker i min hästhantering? Jag och Index gör saker som det är "don't try this at home"- stämpel på. Så kom ihåg det (;

Den här veckan har vi:

* Ridit in i stallet. Det regnade ju ute herregud!
* Plockat svamp och ställt Index på vägen medan jag sprang runt i skogen som en idiot.
* Ridit på en hand med en svamppåse och ett spö i den andra. Vi både galopperade och travade.
* Travat över åkern på vägen hem (sista biten innan stallet) för att regnet förföljde oss.
* Krupit under magen på Index för att jag inte orkade gå runt.
* Ledde en häst med Index lös på andra sidan.
* Släpper Index på stallplanen och låter honom gå in i boxen, struntar i att stänga grinden eller dörren under tiden det tar att flytta Iza som jag har i andra handen.

Jag bruka även lasta ur honom ur transporten genom att dra honom i svansen. Om jag inte har någon som hjälper mig att fälla ner lastbryggan ^^

Haha, visst är han världens snällaste lilla ponny? Går att göra allt med honom (:








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback