Ponny som inte vill blöta hovarna ;)

Idag red jag först Russin i skogen med mamma och Johanna. Han var pigg och verkade verkligen tycka det var kul att komma ut i skogen :) I galoppen låg han på rätt bra och sa verkligen inte nej till den heller sen fick vi hoppa över en liten gran som hade trillat med vilket han också gillade. I alla fall så är det både en bäck och en "vattenpöl" (är över hela vägen en liten bit!) och där tyckte Russin inte alls det var nödvändigt att gå över utan stog heller och tjurade på andra hållet med Dilko ;) Så för att få över dom var mamma tvungen att komma över igen och var draghjälp över, fast denna gången tog vi det i trav. Över kom vi och bäcken tog vi ett stort skutt över med, haha! Den andra blev det bara galoppsprång igenom.
 
Sen red jag Isa på banan, vilket gick ganska bra. Hon var lite stel ibörjan men lossade bättre mot slutet, pigg var hon också och låg på mer än vad jag ville i bland. Annars tycker jag hon skötte sej bra eftersom några sköt smällare inte så långt i från och hon brydde sej inte mer än att hon lyssnade lite!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback