Bra dag igår

Igår var alltså km-hoppning i Vetlanda och där hoppade jag och Quini en Lb. Hon kändes fin redan på framhoppningen blev dock lite lång innan hindrena men hoppade fint. Väl inne på banan tyckte hon det var så himla kul att hoppa och drog i väg redan mot första hindret och sen tror jag allt vi höll samma tempo rundan runt. Fast bra gick det, flyt genom hela rundan, flög över hindrena och gick som en klocka vilket resulterade i att vi var felfria :)
Det var flera som var det och därför fick vi hoppa om för att få en km-vinnare. Inte lika många hinder den här gången men 5 cm högre. Vi får komma in på banan rätt snabbt igen, kommer fel på 1:an (mitt fel!) och tar oss över resten av hindrena utan problem fast med 4 fel. Dock så har Quini inte så bra kondis än så hon var lite trött den när vi hoppade om och det kändes men jag är jättenöjd ändå då jag hade sån bra känsla och utöver det sltuade vårat resultat slutade på en vinst i klassen och två i km-hoppning! Utöver det vann vi kombinationsklassen :D Jag kan säga att ponnyn tyckte det var något kul med ärvevarv och drog på rätt bra, haha det var så kul :)
Sammanfattningsvis kan jag lugnt säga att jag är nöjd med ponnyn då detta är våran första start i hoppning tillsammans och hon skötte sej så bra :)
Här får ni lite fler bilder från dagen.
 
Ser ni mitt smile här? ;)
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback