Helgen!

Jaha, helgen då. Jodå, visst har jag och Dilko promenerat. Eller försökt åtminstone. Det fungerar synnerligen utmärkt så länge jag inte befinner mig på en åker. Och jag kan knappt ta mig någonstans om jag inte går över en åker. Alltså är det bara att stå ut med hopp och studs ändå. Jag vill ha mer snö så att han kan röra på sig i hagen! I ett sista försök så har även havren plockats bort ur herrns foderstat. Vi får se om det gör någon skillnad.
 
Annars så har det blivit att jag har försökt jobba honom med kapsonen och tja, för att vara nybörjare måste jag säga att vi gör framsteg båda två. Dilko tycker det är jättekonstigt att jag går på hans högra sida helt plötsligt och vägrar att ta tygeltaget åt höger när jag går på den sidan. Lite samma problem som jag faktiskt haft på ryggen. Intressant det där att markarbetet avspeglas så tydligt i ridningen. Vi ska helt enkelt jobba på det där så att jag kan gå på båda sidorna utan att han bryr sig. Det känns nämligen som om jag kommer ha mycket nytta av det även uppe på ryggen.
 
Nu får han väl dock vila helt från allt och bara samla på sig en massa, massa energi eftersom jobbet sett till att jag inte är hemma på några dagar. Det kommer antagligen att bli en intressant upplevelse att sätta igång honom när jag kommer hem igen. Superlim och fallskärm känns som en bra kombination (;
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback