Det var minsann bättre förr!

Att jag är en de som hatar att lokallicensen försvann är säkerligen ingen nyhet. Nog för att jag tjänar mina egna pengar osv men jag har inte den minsta lust att ge en överdriven mängd till ett förbund som jag inte har en aning om vad de gör mer än hittar på en massa lustiga regler jag måste hålla stenkoll på. Så jag älskade idéen med endagslicenser. Framförallt för mig som inte har någon aning om hur mycket jag kommer tävla Dilko iår, han är ju ändå bara 4 år.
 
Nu hatar jag det. Något mer ogenomtänkt system tror jag inte man kan tänka sig. Jag fick avanmäla mig till en tävling. Licenspengarna gick upp i rök. Skulle spontananmäla mig till Lammhult över en helg för att jag såg att den höll på att bli full. Eftersom jag som vanligt inte hade några pengar på kontot fick jag lösa det genom att anmäla min syster istället. Är man desperat så är man ju! Men det gick bra att byta ryttare sen ändå. Lite senare anmälde jag mig som reserv till en tävling. Efter några strykningar kom jag med och blev givetvis väldigt glad! Glad i hågen kontrollerade jag att jag hade pengar på kontot och en okopplad licens.
 
Sedan kopplade jag bort allting med likviddagar och allt vad det nu är. Av en slump loggade jag in på min TDB idag och döm av min förvåning när jag såg att min anmälan var återtagen?? Då hade min okopplade licens plötsligt i efterhand utnyttjats till tävlingen förra veckan. Ytterst frustrerad över att ännu en gång det här året behöva inse att det där systemet är så pass oanvändarvänligt att inte ens jag som tycker om ny teknik kan försvara det så fick ringa ytterligare ett samtal. Jodå, min telefonskräck kommer försvinna om det ska hålla på såhär.
 
Tacka vet jag när man gick in på förbundets hemsida för att kolla tävlingsterminen och sedan skicka in ett mejl till arrangören med min anmälningsblankett och sedan få ett tack för din anmälan till svar. På tävlingsplatsen visades sedan min plastbricka för lokallicens upp (en licens man löste tidigt för att hinna få sin bricka och hade inte någon överdriven tilltro till vårt datoriserade samhälle där allt finns ett musklick bort)! Nå, kan man i protest gå tillbaka till det tro?
 
Det här tycker jag om. God natt!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback