Tävlingsdebut!

Dilko och jag har idag gjort vår tävlingsdebut ihop. För egen del så betydde det att jag efter ett uppehåll på 2 ½ år hamnade på en tävlingsbana igen! För en tävlingsmänniska som jag så blev det ett sant nöje att själv få tävla igen. Nu var det ju inte så att vi direkt "tävlade" det var en träning för Dilkos del att få komma ut på en tävlingsplats. Och han skötte sig så himla bra så! Han har inte varit ute många gånger men står snällt själv i transporten, är helt cool i all hantering och inte överdrivet spänd på framridningen. På banan var det väl en helt annan sak. Han är inte så van vid ridhus och tävlingen gick inomhus (kanonbra träning för Dilkos del!) så det var med viss övertalning som det klevs in i ridhuset. Sedan var han rejält spänd hela tiden, reagerade på sin egen spegelbild samt en dörr men började slappna av mer mot slutet. Sista uppridningen kunde man faktiskt ana att jag hade en häst som var utbildad för ett LC-program (; Jag betvivlar dock inte att det här är något som kommer att försvinna med lite erfarenhet, jag kan ju inte kräva att en 4-åring gör allting klockrent direkt. Resultatet är väl inte något att stoltsera med vi skrapade ihop 51,667 % och hamnade på plats 11 av 13.
 
Men jag är nöjd och glad ändå och håller tummarna för att någon stryker sig i Lenhovdas LB:2 så att jag som förste reserv kan få åka dit och träna/tävla!
 
Mamma lyckades få med oss på ett par bilder på framridningen. Dilko fick förresten för första gången använda sitt nya schabrak och han klädde alldeles utmärkt i det (:
 
 
 




» Silke

Jättefin häst!
Har en tävling just nu på min blogg där du kan vinna en länk till Din blogg!
Kanske vill du vara med?
//Silke

2014-05-10 // 17:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback