Från förra torsdagen och framåt i bilder!

Mycket har hänt på en veckan och mycket har hunnits med att göras, ska försöka få med det viktigaste och sen försöka hålla uppdateringen bättre.
Torsdags morgonen började på ett ledsamt sätt men det var något som jag har vetat om hela våren då det hela hände i januari och därefter har jag inte suttit på hennes rygg. Kommer ett längre inlägg om det hela när jag har tid, lust och ork. 
"En sista gång begrava ansiktet i din mjuka päls och viska ett sista gonatt, ett sista farväl, ett sista jag älskar dig. 
Nu släpper jag dig fri att springa på trapalandas evigt gröna ängar utan smärta. 
Tack för alla år, Tack för alla våra minnen och Tack för allt du har lärt mig! 
Du kommer alltid vara saknad och aldrig glömd, vila i frid Miz Izola ❤"
♥ Saknaden är stor men nu är du en stjärna på himmeln ♥
 
Torsdagen fortsatte ändå med roligare saker och det var skönt att få tänka på något annat, för mitt på dagen kom nämligen en ny ponny som ska bli lite av ett projekt. Så jag blev hästägare till en till och detta är en 5-årig new forest, Åstratorps Milljon. Ett sto e. Wellhouse Willum u. Åstratorps Maggie. När hon kom var hon endast sutten på någon gång och inte mycket hanterad men har ett superbra psyke och är cool samt accepterar det mesta. Nu har vi faktiskt kommit så långt att jag rider henne i skritt och trav på banan, styrningen/broms fungerar rätt bra efter ca 4 gånger på ryggen! Ni får följa med och se vad vi hamnar.
Quini och Milla, lite lika färg va?
 
Igår blev det vårruset för första gången i Jönköping vilket var väldigt roligt! Trodde inte alls att det skulle gå så bra som det gjorde men jag tog mig runt 5 km på 26,28 så jag är faktiskt nöjd :) Kändes dock lite konstigt att vara utan häst ;)
 
Lite av vad min vecka bestått av, givetvis har det var underbara skogsturer/bra dressyrpass med Quini samt en hel del stacketsättning som behövs nu på våren. 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback