Tävlingar 2014 del 3

14 september, lokal LB:1, LA:1 med Isa 
Hon var lite tjurig på framridningen och en del ryttarmiss i första klassen gav ett resultat på 61,38%. Andra klassen kändes hon mycket finare i men vi hade våra missar så det blev 58,55%. 
 
21 september, lokal LC.1 med Åstratorps Mowitz (andra omgången med laget)
Han kändes mycket finare än tävlingen innan och gick bra på framridningen! Blev något slöare på banan men hade ändå en bra känsla som inte stämde med mina procent, 62,96%.
 
12 oktober, lokal LB.1 med Isa samt LC:1 med Åstratorps Mowitz (sista omgången med laget)
Isa känns så sjukt fin denna gången och det blev 66,379% och en tredje plats! :) 
Mowitz är fin redan på framridningen och han går stadigt igenom programmet med lite mindre framåtbjudning. Slutar på 62,407% där känslan var bättre.
 
29 november, klubb (dressyr-km) LC:2 med Quini, LA:1 med Isa
Börjar med Quini och hon går så bra igenom hela programmet! Några missar hade vi men fick ihop 61,42%.
Isa går som en klocka i programmet och det gjorde hon även på framridningen, vi får 65,52%.
 
6 december, klubb (hopp-km) Lb med Quini
Fin ponny redan på framhoppningen och när vi kom in på banan tyckte hon det var så kul! Hon drog iväg mot första hindret och sen flöt hela rundan och vi flög över hindrena=nolla. Omhoppning och hon är lite trött, vi kommer fel på första hindret och det blir 4 fel. Det blev en vinst i klassen, vi blev två i km-hoppningen och vann kombinationsklassen :D
 
Som sammanfattning säger jag att det har varit ett år med blandade resultat men många av dom är jag väldigt glad över att ha fått uppleva! Jag har ridit/tävlat en del olika hästar och det har gett mig ny erfarenheter som ryttare :)
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback