Vilda svin i skogen...

Skulle ta och konditionsträna Index lite lätt idag och bestämde mig för att vända på rundan. När jag hade sådär 2 km kvar så tvärnitar ponnyn mitt inne i skogen. Under 5 - 10 min hade vi sedan en kamp om i fall vi verkligen skulle gå hem eller inte. Index ansåg att vi skulle gå hela rundan tillbaka igen - då är det illa för trött det var han. Trots det bestämde han sig för att han minsann inte skulle gå längre.

Varför? Det var antagligen vildsvin i skogen. Index är inte rädd för något annat vilt djur än just vilda svin. De hade nämligen precis bökat på vår väg och blev nog störda av mig och Index. Stackars lilla ponnyn höll ju på att få en hjärtattack där ute! Trodde inte att han kunde bli så rädd. Tillslut kom vi förbi, efter att vi hade besökt diverse diken och sumphål samt gått några meter bakåt fast i rätt riktning. Jaja, vi kom förbi det är väl det viktigaste?

Det är andra gången vi träffar på dem och han blev lika rädd den första. Skillnaden är att första gången såg vi dem och fick kalla på eskort...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback