Varför är det här fortfarande aktuellt?

 
Kan någon tala om för mig varför det här 6 år gamla klippet fortfarande är aktuellt? Varför känns det som att absolut ingenting har förändrats? Och om ni nu byter ut Ebba von Sydow mot valfri modebloggare, eller "hästmodebloggare" så har vi fortfarande precis samma problematik. Om nu inte ännu värre, på sitt sätt då bloggarna är ännu yngre och på det viset är det lättare för läsarna att känna igen sig och så kryper de där idealen och kraven ännu längre ner i åldrarna. Du ska vara snygg, välklädd och väluppfostrad. Du ska vara en tjejig tjej som gillar skumbad, romantiska middagar, tjejserier och däremellan visa framfötterna i dina höga klackar. Tror ni att någon, någon gång har tackat mig på jobbet för att jag varit tyst, snäll och en väluppfostrad tjej? Nä, det är givetvis när jag tar i, vågar skita ner mig och syns som folk upptäcker att även jag är bra på mitt sätt. Det budskapet vill jag ska spridas över hela Internet. Att Girl Power inte är glitter, glamour och bubbel utan att det handlar om så mycket mer; att våga skita ner sig och ta för sig, våga sträcka på sig och våga vara stolt över att vara tjej.
 
Jag vill inte titta på det här klippet om ytterligare 6 år och tänka "varför har inget hänt?". Jag vill titta på det här klippet och se att vi har börjat uppfostra våra barn likadant och att modebloggarna inte längre spyr ut en massa skit som dagens outfit och tips på smink och kläder. Jag vill titta tillbaka på det här klippet och tänka: "vad skönt att det nu finns miljoner olika sätt att leva sitt liv som kvinna".
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback