tävlingen i udden.

Nu kommer de hur de gick :)
Dressyren: Fram ridningen kändes ganska bra och jag tyckte att jag hade
koll på henne. Väl inne på banan fick jag självklart skit ont i magen. Väldigt roligt -.- Men jag red in där och red programet. Red och de gick ganska bra. Hade mina missar med jag skyller faktiskt på min mage. Hade så onte så jag inte kunde sitta rakt för jag inte kunde spänna ut magen som man ska. Min tränare säger alltid " spänn ut magen istället för in så du sitter still i sadeln och blir rak i ryggen". Kan ju säga att de inte gick igår. Aj min mage! Fick iaf en väldigt bra övergångar från trav till skritt och skritt till trav. De lönar sig att öva :) Fick helt okej galoppfattningar också. Ja de gick bra för att vara första lokala tävlingen. Fick 52%. Och en häst som red i samma klass har gått nationellt och fick bara 7 poäng mer än mig. Haha, så jag var inte helt värdelös :)
Hoppningen: åhh, jag är lite besviken. Va jätte taggad till hoppningen och de gick ju inte direkt bra. Hon kändes konstig och tung redan på framridningen och hon vägrade och stannade i ett hinder. Men gick in på banan och tänkte " KÄMPA, och vägra INTE!" Jo de gick ju bra fram till hinder nr 4 blev de en vägran så jag gjorde en volt och kom över hindret men då hade jag ju glömt vägen till nästa hinder så jag var tvungen att göra en volt så jag skulle komma på vägen till nr 5. Kom på vägen och hoppade över och sen va de hinder nr 6 och då händer de. Vägen var svår dit och jag vet att vi kom nära men jag tänkte " vi får väl ta ett cp språng" men icke. Vi kom över första hindret på oxerna men vi landade på bakbommen. Jag tror att diza fick bommen mellan benen. Jag blev självklart väldigt rädd och avslutade rundan. Va rädd att de hade hänt något med diza. Hon mådde som tur va som vanligt och nu går hon i hagen så nöjd med livet :) aja, de är livet. Vi överlevde iaf:)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback