Charlie :)

Idag fick jag äran att rida Charlie igen och måste säga att det gick kanonbra! Vi har haft en liten down-period men idag kändes det verkligen att det gått framåt med honom. Nog för att han var pigg och gärna ville springa men jag kunde för första gången faktiskt kontrollera det på riktigt. Så vi slog inga hastighetsrekord idag. Och han var riktigt fin i galoppen, han orkade samla upp sig lite så det kändes riktigt stabilt i svängarna. Han orkar givetvis inte gå på några mindre volter men vi kunde svänga på vår 20*40 bana i en jämn fin galopp i form. Det är ett stort steg framåt :)

Jag har börjat hitta lite knappar nu, det handlar mycket om säte och en mjuk stilla hand. Bromsen har vi fått att fungera så kniper jag åt med knäna och rätar upp mig så tar det stopp - direkt. Jag älskar det, hur underbart är det inte att ha en nödbroms på en unghäst?

// Johanna






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback