Svensk sommar <3

Sommaren kom verkligen på ett trevligt, om än kort, besök igår. Jag red båda pållarna och kom som vanligt ut lite väl sent men det är bara som det ska. Skrutten trimmade jag 20 min på banan och tvingade gå fram på stöd, vilket var så jobbigt att det rann om honom.

Index red jag på åkern och tvingade till jobbiga saker som ställning, öka - minska tempo, samla ihop sig och liknande. Sånt är mycket trevligare att göra på en åker där det av någon konstig anledning finns mer framåtbjudning än på ridbanan... Han var löddrig när jag kom tillbaka... Vi galopperade en del men det här var ett normalt ridpass för honom! Man kan säga att det var varmt.

Men svetten tvättades ju bort av 150 mm regn i natt och idag så det är lugnt... Vi firar det med översvämmade dammar och vägar, nya poolar och dyngsura byxor efter en promenad mellan hus och bil...

Nu skiner solen igen så då får jag passa på att rida! Jag älskar svensk sommar (:

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback