Stirrig ponny....

Först red jag Russin på banan och han gick bra för att vara första gången efter vilan. Han var lite spänd i början så red mycket serpentiner och stora åttvolter vilket fick honom att slappna av. Stel var han så klart men fick loss han ganska fort i höger och lite mer tjabbade i vänster. Så när han kom loss kändes han fin :)

Sen red jag även Isa på banan och det gick bra iaf! Då var hon mjuk och fin, kändes bra framme och var rättså lika i båda varven. Sen fick hon se något i skogen (antagligen en älg, jag såg den inte) och blev spänd och stirrig. Så för att göra den långa historian kort: Det slutade med att en tjurig matte och en stirrig ponny gick hem då det ändå inte gick att rida henne (hon blir som blockerad!) när jag nästan hade fått min vilja igenom och travat två varv på volten där hon inte var lika rädd.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback