Gårdagen (:

Igår blev det mycket för min lilla häst. Först fick han stå och lyssna på klippmaskinen när vi klippte Russin, den brydde han sig inte nämnvärt om. Sedan så blev det att åka iväg på dressyrträning. Första gången jag körde iväg med honom och första gången jag drog med min bil. Premiärturen gick alldeles utmärkt. För att vara första gången jag var ute med Dilko så måste jag säga att han skötte sig exemplariskt. Han var lite svettig när jag lastade ur honom men var lugn och stirrade inte runt. Sedan blev det lite träning där jag fick en hel del tips på hur jag ska fortsätta med honom. Känns kanon då vi kört fast lite det sista. Nu så vet jag lite mer hur jag ska fortsätta så nu är det bara att fortsätta jobba på! Sedan blev det att åka hem igen och då var han inte alls lika stressad och inte det minsta svettig efter resan. Men han traskade så glatt in i transporten båda gångerna så rädd för den är han inte. Och jag har nog aldrig kört så försiktigt i rondeller och korsningar som jag gjorde igår så jag hoppas att jag gett om honom goda minnen från även den här resan (:
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback