Allmänt babbel

Dilko har ju lyckats tappa en sko. Som tur är så är han inte öm på mjuka underlag så vi har kunnat rida lite lugnt. Dags för herrn att skos snart så det var ingen som orkade slå på en ny. Idag var jag nere på banan iaf och fick ännu en gång inse att jag har en känslig häst. Sitter jag inte ordentligt på rätt sittben, ordentligt på rumpan och med rätt vriden höft så hör minsann herrn ingenting om någon ställning. Inte blir det roligare av att jag använde hans tredelade bett (vilket han går väldigt bra på så länge man inte tränar ställa/ställa om). Men TR är ju en bibel och gummistänger får bara användas på ponnyer. Som om det inte skulle gå att klara av en storhäst på dem...

När jag fick in tekniken så gick det faktiskt riktigt bra i skritten och vi fick till en väldigt bra och taktmässig trav. Det jobbigaste på honom är ju typ att sitta kvar. Så nej, jag kan nog tyvärr inte skryta om att jag har en "svår" häst. Jag har en häst som jag trivs med och som passar mig som handen i handsken. Men svår? Jodå, jag hade problem när han lekte rodeo i skogen, jag hade problem idag men det berodde ju på ryttaren. Tror inte på begreppet svåra hästar, visst är vissa hästar enklare än andra. Men jag hävdar att det mesta handlar om att verka häftig. Svåra hästar handlar nog tyvärr alldeles för ofta om okunskap numer. 

Så har jag även fått det sagt. God natt!

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback