Prisa Gud (a.k.a Apple)

Idag kom min nya älskling hem till mig. Mitt ex börjar att bli lite slitet så jag ska sälja honom till mamma. Han är riktigt stilig må jag säga, blank, fin och pigg som attan. Motsatsen till hur min gamla var mot slutet. Han ska nu få njuta av den lantliga idyllen och få leva ett lyckligt pensionärsliv.
 
Smart som jag är hade jag säkerhetskopierat min gamla innan så när jag nu som den Applenörd jag är kopplade upp min nya mot iTunes så var det bara att vänta en stund och sedan var allt som vanligt igen. Bortsett från att jag nu hade fått det vackra iOS7 istället för iOS6 som jag dragits med ett tag för länge. Finns det någon som kan förstå glädjen över att varenda liten kontakt finns kvar i mina kontakter? Jag behöver alltså inte skriva "Ny mobil, smsa mig" på Facebook. Eller sitta i timmar och lägga över alla kontakter som man samlat på sig. Och vadå ladda ner alla appar? Det mest ansträngande jag fick göra var att uppdatera mina redan befintliga. Kan ni tänka er att mina bilder fanns kvar? Och skrattretande nog till och med mina alarm! Om jag inte var frälst innan så blev jag det nu. Prisa gudarna för Apple liksom!
 
Mitt ex, iPhone 4 i färgen svart. Han har nu fått lämna plats för:
iPhone 5s. En gråsvart, vrålsnabb lättviktare som jag redan har fallit pladask för.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback