Dagens tävling (:

Jag och Dilko åkte lite sådär spontant iväg på tävling idag. Hamnade ju som sagt som reserv men lyckades snika mig till en plats pga en strykning. Så vi kom iväg till Lenhovda trots allt. Jag råkar ju typ älska deras tävlingsplats, den är verkligen urmysig! Dock kändes det som om allt blivit mindre sedan jag tävlade ponny? Och nu är faktiskt inte min häst så mkt större trots allt (;
 
Aja, i vilket fall som så var det framridning i ridhus - kanon för Dilko som behöver träna på just det! Så det var spänt och jobbigt ett tag där och jag funderade på vad det var för ök jag hade. Sedan började han resa sig. Vilket är totalt oacceptabelt beteende även om det är på en tävlingsplats. Så jag drog runt honom på en liten volt och sen så gick han i ridhuset som om han inte gjort något annat.
 
Väl på banan så var det lite spänt igen och blev därför lite över tygeln och inte riktigt eftergiven mer än stundtals. Nu bör tilläggas att jag helt och hållet går på min egen känsla för min kära mor lyckades att misslyckas som fotograf/filmare. Hon är en kanonbra hästskötare men hon går verkligen inte ihop med stackars Svante. Nästa tävling så ska jag hyra in någon som kan hantera en systemkamera för amatörer så att jag kan få bra bilder och en film där jag faktiskt kan urskilja mer än en fläck som rör sig (; Alternativt så får hon låna min iPhone, den filmar nog faktiskt bättre än Svante utan fokus (:
 
Men, men jag är nöjd iaf! Dilko var ridbar och kändes betydligt bättre än i Lammhult. Resultatet blev 55 % i vår första LB:2 (vilket egentligen är ett för svårt program) så jag bör vara nöjd och glad.
 
Trött Dilko efter tävlingen. Överstolt över mina fina knoppar den här gången! Dilko har antagligen världens mest knoppvänliga man (:
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback