Bättre sent än aldrig

Nu så kommer inlägget om Km:et som alltså var i går. Jag red Quini först, i en LC:2 vilket gick kanon! Hon kändes fin redan på framridningen, lyssnade på mej och gick där jag ville ha henne. Lika fin kändes hon sedan genom hela programmet fast vi hade några missar, det blev lite tvära avbrott till skritten, ryggning i halten och byten i galoppavsaktningarna. Dessa tar jag på mej, hon lyssnar så bra på sätet och jag satt tillbaka lite för mycket. Som sagt gick hon så bra förövrigt och vi fick ihop 61,42 % vilket jag är jättenöjd med, jag menar det är ju första gången och hon är ju mer hopponny men med fina gångarter :)
Sen var det alltså Isas tur att gå en LA:1 vilket också gick så bra! Hon lyssnade väldigt bra och var mjuk i sidorna redan på framridningen. Jag kunde reglera henne i tempoväxlingar, samla henne lite i galoppen mm. Iaf så kändes hon lika fin i programmet, korta galoppen/traven när jag ville (oftast) och lyssnade. Lite små missar hade vi, det blev lite hackigt i övergångarna, dålig ryggning/ en skänkelvikning. Fast vi fick i hop 65,52% vilket är det högsta jag har ridit i LA med Isa, så nöjd med ponnyn :)  
Har film från båda, vill ni se?
Några dålig filmbilder på fina ponnyer! <3
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback