Hopptävling!

Igår så var jag och Quini på hopptävling i Jönköping och vi hoppade Lc & Lb. Det blev en lång dag med blandat resultat. Vi började alltså med Lc- Quini känns fin på framhoppningen, får till några bra språng och hon kändes taggad. När vi kommer in på banan tycker hon det är jättekul och vi studsar över alla hindrena lätt men får med en bom i omhoppningen då hon blir lite lång och inte kommer upp ordentligt med bakbenen. Så 0+4 fel och jag är nöjd över våran ritt :)
Lb- Efter en väldigt lång väntan (ca. 4 tim) pga. många starter så är det alltså dax att göra andra rundan! Om man säger så här, jag hade tappat mitt fokus och det kände ponnyn samt att jag inte red ordentligt. Så dennna klassen blev inget toppresultat men jag tar helt på mej det, efter all väntan så tappad jag till slut motivationen.. Det blev en rivning redan på 2:an och sen två stopp men som sagt mitt fel men vi fick till en del bra språng iaf och vi kom runt! Jag är ändå nöjd med ponnyn, det var ju trots allt våran första riktiga tävling :)
En annan sak som var väldigt rolig var att jag fick träffa Russin :D Han bor ju där uppe och sen var dom med och tävlade, så jag fick se var han bor och när dom hoppade. Jättekul! :)
 
Vackra filmbilder från dagen.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback