Golden Chili

Sådär 2 månader efter mitt köp så tänkte jag att det är dags att presentera mitt nya lilla projekt. Jag är ju lite spontan av mig så när jag inte hittade en kompis till Dilko i sommar så köpte jag mig en istället. Lite tanke är det bakom dock. Chili är nämligen en 1-årig New Forest efter Silverlea Sunseeker - Rodlease Dancing Gold, helt okej stam alltså. Tanken är att han honom några år och de flesta har nog dessutom räknat ut att när jag är färdig med mina studier är det under sommaren dags att rida in Chili så han kan gå 3-årstest på hösten. Sen får vi se, ungefär där försvann också all min framtidsplanering. Det jag vet är att jag hittills inte ångrar mitt köp utan tror att jag har hittat en liten stjärna!
Här är han! Första gången han löshoppar, när han fattat ordentligt vad han ska göra så ska han nog kunna kravla sig över lite hinder också.
Annars så roar han sig mest med att terrorisera Dilko och tråna efter ungstona på betet bredvid (unghingst med massa hormoner är jätteskoj...). Konstigt nog trivs Dilko väldigt bra med honom, någonstans är de väl på samma mentala plan. De tuggar ju ungefär lika mycket på allting och Dilko tycker det är kul att leka med Chili. Om han nu inte kräver det direkt efter ett jobbigt ridpass som på bilden.
 
 
 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback