Idag blev det dressyrtävling :)

Idag tog jag och Quini oss en tripp till Vartorp för att testa lite dressyr och vi red en Lb:1. Quini var himla fin redan på framridningen, väldigt mjuk i sidorna. Red lite uppmjukande som skänkelvikning vilket inte var några större problem, testade även delar ur programmet och tränade framförallt övergångar! Kan inte säga annat än att hon tog stöd, jobbade och hade en bra form. 
Likadant var det genom programmet, hon var mjuk och lyssnade på mig hela tiden. Jag försökte rida så noggrann vägar som möjligt vilket jag tycker jag lyckades med även om jag lyckades gör den andra volten förtidigt samt gjorde jag sista halten vid G ist för X.. (Trodde verkligen halten var där, smart!). Resten av programmet flöt bra och jag hade en himla fin känsla för Quini jobbade verkligen, inga mer missar och hon var avslappnade. Detta fick vi 67,85 % på trots våra 6 poängsavdrag vilket oxå ledde till vinst :) Så roligt att få det på att papper att hon är fin i dressyren oxå ;) 
Några bilder från dagen här under, fler kommer.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback