Här ekar det tomt!

Jag har visst så mycket annat att göra helt plötsligt. Vi har börjat röja i skogen, lagt nytt golv i källaren och så var det alla tusen små vardagsgrejer. De ljusa timmarna spenderas oftast i stallet och sen ska jag dessutom sköta mitt jobb de dagar då jag har pass och plugga. Får inte glömma det viktigaste! Har suttit och kollat lite föreläsningar nu så är plötsligt i fas. Eller alltså jag skämtar jag har gjort nästa veckas uppgifter också... Bara för att jag hade tid över. Herregud vad skönt det är! Nu kan jag utan stress och press boka in en träning med Dilko en hel helg utan att känna att jag missar pluggtid. Ah, älskar livet för tillfället! Och till er som pluggar och tycker det är jobbigt, läs på distans och välj utbildning efter intresse - inte vad man bör plugga för att kunna känna sig lyckad! Jag har inga problem att kombinera heltidsjobb med studier, hästar och gårdsarbete. Troligen hade jag inte klarat det om jag läst till ingenjör men kandidat som kandidat? 


Chili får pryda dagens bild!

// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback