Lite uppdatering!

Ja, alltså här ekar det tomt. Egentligen har jag planer för typ hur många inlägg som helst. Det blir bara inte av att jag sätter mig ner och präntar ner mina tankar. Dessutom så har tiden bara rusat iväg. Min semester tog slut redan innan den hann börja ungefär. Kan ju bero på att jag inte då heller kunde sitta still. Gör det tillräckligt på jobbet. Men huset är målat, höet inne, stallet städat och nya staket till våra fem stycken tackor är i olika grad färdigt. Nu ska jag försöka komma ikapp allt som jag ignorerat under tiden som jag målade huset. Typ ta tag i all röjning under staket, i hagar och runt ridbanan. Och fixa staket till fåren så att de kan få mer än en hage och då en som inte konkurrerar med hästarnas bete så mycket. 
 
Här är en bild på våra nytillskott åtminstone. 5 stycken tackor av allmogeras, Helsingefår närmare bestämt. Det är en gammal ras som precis som många andra allmogeraser tyvärr har hållit på att bli utrotade då de konkurreras ut av mer produktiva raser. Vi ska dock mest ha dem för att beta sly (så jag slipper gå med röjsåg), för att de är trevliga och samtidigt kunna vara med i ett bevarandearbete. Nästa steg är att få tag i en bagge av samma ras, med genbanksintyg, finns i närheten och inte är nära släkt med tackorna.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback