Snökaos och vintervila!

Igår stod snön på tvären här  hos oss vilket jag inte tror vi var ensamma om, nu har det kommit snö så det tycker jag allt. Trots vädret skulle hästarna få komma ut och bli ridna för ridhus har vi inget så här rids det i ur och skur. Tiffany var först på tur och jag vet inte om hon uppskattade vädret hela rundan utan gick tryckte rumpan åt vinden vilket jag har full förståelse för! Finns inte så mycket att säga om själva passet, lite halvhalt på sina ställen och en glad häst.
Näst efter var det dax för Quini som dessutom skulle sätta igång efter 10 dagars vintervila så jag kände att ridturen kunde bli spännande. Dock var hon spänd i början men trots det lyhörd och det var inte förrän näsan pekade hemåt och vi skulle upp för de sista bsckarna (som dessutom var på åker!) som hon verkligen vaknade. Jag skulle jämföra henne med dynamit, till sist smäller det, kul hade vi i vilket fall och fort gick det! :)
 
Idag fick Quini en tur i skogen  och Tiffany vilade, i morgon är planen att båda ska ridas. För min del har jag hunnit med två träningspass (ett igår samt ett idag) och jobb utöver hästarna men vi hörs om någon dag igen!
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback