Ponnyakuten 3

Snart dags för ponnyakuten då! Söndagar är bra TV-kvällar överlag men nu har även Ponnyakuten kommit igång. Ska jag vara ärlig så verkar det inte vara så dåligt trots allt. Jag har lite svårt för uppföljare annars då det brukar vara första filmen som är bäst (vilket även gäller serier och dokusåpor). Den här gången känner jag att Ponnyakuten har tagit ett steg framåt istället för bakåt.



Man slipper programledare som inte kan häst utan Tobbe och Anna löser det själva, mycket smidigare och det läggs mer fokus på barnen och deras problem. Dessutom verkar det som om det är onödiga filmklipp på träd, åkrar, hagar, krattade grusgångar och allt vad det var förra säsongen har minskat i omfång. Förra säsongen var ganska dålig då det var 5 minuters introduktion, 10 minuters filmande på en massa strunt, 5 minuter på programledarens onödiga snack med barnen/ungdomarna på ett program som var 25 minuter långt. Kvar blev 5 minuter för problemen. Okej, kanske inte riktigt men ni som tittade förra året förstår vad jag menar.

Det bästa är ändå att det kan bli en säsong 4 och efter vad som syntes på castingen behövs både säsong 4, 5, 6 osv och en massa andra liknande ridläger. För det finns många som har problem med sina ponnyer och problemen ska lösas inte sopas under mattan. Att det finns stor okunskap inom ridsporten har jag förstått men det som är viktigt med Ponnyakuten är att programmet visar att man inte ska skämmas för sina problem. Istället ska man visa att man har dem och ta hjälp, av bra tränare, något som jag tror att väldigt många skulle behöva göra!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback